Odnowiony Land Rover Defender

         Na próżno Angelina Jolie - jako Lara Croft - z narażeniem życia promowała Land Rovera Defendera. Legendarny, doskonale radzący sobie w terenie – ale ospały na autostradzie i nie dość komfortowy legendarny model traci na popularności. Amatorzy coraz modniejszych SUV-ów wybierają luksusowo wyposażone Land Criusery, albo Jeepy Grand Cherokee. Land Rover najwyraźniej postanowił zawalczyć o bardziej wybrednych klientów i wprowadził zmiany w swym szlagierowym niegdyś modelu Defender.

         Najważniejsze zmiany wprowadzono w zespole napędowym. Nowy silnik wysokoprężny o pojemności 2,4 litra dysponuje maksymalnym momentem obrotowym 360 Nm przy 2 tys obr/min. Moment o wartości 316 Nm jest osiągany już w zakresie obrotów od 1,5 – 2,7 tys obr/min. Moc maksymalna motoru wynosi 122 KM, przy czym 90% maksymalnej mocy osiągana jest w zakresie od 2,2 0 4,35 tys obr/min. Producent zapewnie, że wraz z wprowadzeniem nowego, szesnastozaworowego silnika poprawiły się nie tylko parametry, ale i komfort jazdy. Moc nowego silnika przenosić będzie sześciobiegowa skrzynia manualna.

         Przeprojektowano nieco wygląd zewnętrzny auta, choć zmiany są ledwie dostrzegalne – najwyraźniej projektanci z najwyższym szacunkiem potraktowali powierzchowność legendarnego klasyka, który w różnych wersjach sprzedawany jest od 1948 roku. Wewnątrz wciąż odczuwalny jest surowy sznyt „wołu roboczego”, jakim przez dekady pozostawał Defender. Producent zapewnia, że zmiany polegają głównie na lepszym wytłumieniu hałasu i drgań przedostających się do kabiny pasażerskiej. Poprawiono także ergonomię, oraz usprawniono działanie klimatyzacji, co ma kluczowe znaczenie dla kierowców zużytkowujących Land Rovery w tropikach.

Autor: Piotr 
GALERIA - Land Rover Defender



  Realized by RAFAŁ & PIOTR
All Rights Reserved.